חוויית האימהות – החל מהציפיה לתינוק, דרך ההריון, הלידה, השנה הראשונה וכל השנים שלאחר מכן קיבלו במה ומרחב של שיח פתוח ומכיל בשנים האחרונות, ויותר מזה – חוויית האימהות בתוך מכלול החוויות של כל אחת מאיתנו כאשה, שיש לה עוד כל כך הרבה תפקידים, כובעים, הגדרות… איך שתרצו לקרוא לזה. אנחנו פשוט מדמיינים את הדמויות של האלות ההודיות, לכל אחת מהן עוד זוג ידיים אחד לפחות.
חשבתם על זה שבשנים האחרונות אנחנו משתמשים יותר ויותר במילה “פיפי” כדי לתאר משהו שקורע אתכם מצחוק? זה בגלל שסוף סוף אפשר לדבר על חלקים פחות נעימים בהריון ואחרי הלידה – ואפילו לצחוק עליהם.
.
אצל האבות, הדרך להצחקה עוד ארוכה.חוויית האבהות עדיין לא מדוברת מספיק בעינינו, בין השאר אולי כי לאבות עצמם אין את היכולת לתרגם את העוצמה למילים, או אולי הסביבה שעדיין לא פתוחה מספיק להכיל את הדיבור על הקשיים. בגלל זה חשוב לנו לשלב בתכנים שלנו – אם זה בהרצאות הזום, בערוצים השונים, ובזווית הראייה האבהית מתוך מי שאנחנו עצמנו – את היכולת והמקום לדבר על אבהות. לדבר באמת. לדבר מהלב והבטן, גם אם זו לא הבטן שסחבה את התינוק שלכם תשעה חודשים. ודרך אגב, יש גם אל הודי אחד עם יותר מזוג ידיים אחד.
.
אנחנו שמחים להמליץ על הפודקאסט המרתק של דרור עמיצור – “אבא טוב דיו”. דרור מדבר בפתיחות ובכנות על המסע שלו לאבהות, ובפודקסט שלו מציג אורחים שונים שמדברים על אבהות מזוויות אישיות, כמו גם מדעיות, חברתיות ועוד. גם אם יש לכם ותק בתחום, או אם אתם אבות טריים ממש – או כאלה שמשנים סטטוס בקרוב, אנחנו ממליצים על שמיעת פרק 10 – פרק מיוחד בו מתארח תמיר אשמן לשיחה על האבהות שלהם. תמיר הוא מרצה ומטפל, ומנהל משותף של תכנית לימודי הגברים של אוניברסיטת תל אביב.
בשיחה עם דרור, מדברים השניים על התחלת האבהות, איך היא שינתה אותם, הקשרים הבין-דוריים של סבא – אבא –בן, ובשורה התחתונה איך תמיד ממשיכים בתנועה קדימה כדי להיות אבות וגברים נוכחים ומשמעותיים יותר בעולם שלנו.
פנו לעצמכם שעה ושלוש דקות (או בחלקים כמובן), ותראו – אתם לא לבד.
לשמיעת הפרק – http://bit.ly/3rDXLDD
קטגוריות:
אבהות , המלצות