כבר שנים שאנחנו מארחים מפגשי ילדים ומגישים את הבולונז הזה, וכוללים אותו גם בסירי אוכל מפנקים לאימהות אחרי לידה. התגובות שאנחנו מקבלים אחרי הטעימה הראשונה שלו, נעות בין “מה זה הדבר המשוגע הזה??” לבין “אוקיי, בדקת בעבודת השורשים שלך שאין לך איזו מאמא איטלקיה כמה דורות אחורה?” אז החלטנו שהקארמה תעבוד פה – אנחנו נפזר את הטוב הזה ליקום, והוא בתמורה יחזיר לנו קרואסון ממולא קרם פיסטוק וקפה טוב ליד (צנועים, סך הכל). לממהרים שביניכם – גללו למטה ישירות לחלק של המתכון.

אתם אולי לא יודעים, אבל הרבה לפני שהקמנו את ווייז בייבי, היינו (חלקנו לפחות), מאז ומתמיד בעסקי האוכל. כן, כן. כל מה שראיתם בטלוויזיה בתוכניות כמו גורדון ראמזי או “הטבח”, כולל חיתוך אינסופי של ירקות לעובי גפרור, כולל לקוחות עם בקשות מוזרות, כולל עבודה בלתי נגמרת לתוך הלילה והבוקר… (אם חושבים על זה – זו הייתה הכנה מושלמת להורות). לפני עשור בערך, התוודענו ליבואן ישראלי שנקרא “ריסטרטו” שמייבא מותגי אוכל מפורסמים מאוד מאיטליה, צרפת וספרד. את כל המוצרים שהוא מייבא ניסינו בעצמנו, אכלנו, אירחנו והם פשוט בלתי מנוצחים במגוון ובאיכות. אתם בטח מכירים הרבה מהמוצרים שלהם כמו Mutti של העגבניות ו- Ortiz -הטונה הספרדית המשובחת בעולם, אבל יש להם מוצר אחד יחיד וקסום שלא הרבה מכירים, שלשמו התכנסנו כאן היום:

פומאדורינה ראגו עגבניות וירקות שורש, שהוא הבסיס לפסטה בולונז מהירה ומשובחת ברמות שלא יאמינו לכם שלא אתם בישלתם ראגו במשך 3 שעות על הגז. את הראגו הזה בישלו באיטליה במפעל של מותג בשם MENU שהוא בין המוסדות הכי וותיקים באיטליה לרטבים ומוצרי עגבניות. הוא עשיר בעגבניות שמש איטלקיות, כאלה שגדלות בשדות ולא בחממות, בירקות שורש – סלרי,גזר ובצל, ובעשבי תיבול עדינים. ולמה אנחנו מרחיבים על הרוטב הזה ? כי חשוב לנו שתדעו שלא היינו ממליצים אף פעם על אוכל מפחית שימורים סתם כך. למעשה, הבולונז הזה הוא בין הפעמים היחידות שאנחנו משתמשים בשימורים כדי לבשל.

האני מאמין שלנו הוא אוכל טרי ממוצרים טריים ורצוי שיבושל מידי יום, אבל בעידן שבו מחפשים פתרונות משולבים של איכות, זריזות ושיהיה טעים, זה סוד שלא יכולנו לשמור לעצמנו יותר, כי זו מנה שכולם פשוט אוהבים! אז יאללה, לעבודה.

 

 

מצרכים:

פחית פומדורינה (830 גרם) – *** לא בכל מקום תמצאו את היהלום הזה. חנויות כמו ספייסס, לגעת באוכל, מעדניות בוטיק למיניהן ובשוק הנמל בתא *** – שימו לב שהפומדורינה היא ראגו ללא גלוטן, זה מוטבע על האריזה!

3 שיני שום

½ ק”ג בשר טחון

2 כפות שמן זית

מלח ופלפל

כוס וחצי מים רותחים

פסטה – אנחנו מאוד אוהבים פסטת Angel hair לילדים. זו פסטה דקיקה מאוד שהרוטב נתפס עליה באופן מושלם, היא כייפית במיוחד לילדים וזמן הבישול שלה הוא 2 דקות לכל היותר.

המותג שאנחנו קונים הוא של De Cecco (דה צ’קו) שגם הוא מותג על של פסטות יבשות בין הטובות בעולם, וגם אותה ניתן למצוא במקומות שבהן יש פומדורינה.

לפני שנתחיל בהוראות הכנה יש את החוק הבסיסי של הכנת פסטה: הרוטב תמיד מחכה לפסטה. כלומר, את הפסטה מבשלים,רגע לפני הגשה.

 

הוראות הכנה:

חוצים את השום לחצאים גדולים (כדי שתוכלו למשות אותו מהרוטב אחר כך שהוא לא יתגלגל רחמנא ליצלן, לצלחת של ילד)

מוסיפים את השיניים לסיר עם שמן הזית ומטגנים עד שיזהיבו.

מוסיפים את הבשר הטחון – “פותחים” את הגושים ומטגנים עד שכל המים ניגרים מהבשר.

מוציאים מהסיר ומעבירים למסננת כדי להיפטר מכל הנוזלים.

באותו סיר,זורקים שוב כמה שיני שום עם כף שמן ומטגנים שוב עד להזהבה.

מוסיפים פחית פומדורינה, מתבלים עם מלח ופלפל ונותנים לזה להתבשל שתי דקות.

מוסיפים את הבשר הטחון, מערבבים ומוסיפים בערך כוס וחצי מים רותחים.

סוגרים את המכסה ונותנים לזה להתבשל על אש בינונית כרבע שעה (20 דקות מקסימום)

אתם רוצים שהרוטב יהיה לא מיימי מידי ולא סמיך מידי.

 

 

המלצות הגשה:

אם הילדים אצלכם לא עושים דרמה מ”הירוק הזה נגע לי באוכל”, אפשר להוסיף כמה עלים של בזיליקום וכמובן פרמזן מגורד

כאמור אנחנו מגישים את הרוטב מעל הפסטה ולא מערבבים את הפסטה אל תוך הסיר

 

 

 

טיפים כלליים שכדאי לגזור ולשמור:

 

 

את השום לחצות לחצאים גדולים, כדי שאפשר יהיה להוציא את החתיכות בקלות
אם הילדים שלכם נמנים עם אלה שלא אוהבים חתיכות של עגבניות פה ושם ויש ענייני מרקמים, אנחנו ממליצים בחום לפני הוספת הבשר הטחון, להכניס לסיר בלנדר מוט ולטחון את הרוטב
הרוטב תמיד מחכה לפסטה – את הפסטה מבשלים,רגע לפני הגשה
והנה הטיפ שהכי חשוב לדעת – לא שוטפים את הפסטה במים קרים בתום הבישול! אם נשטוף אותה, יישטף גם כל העמילן והרוטב לא יידבק לפסטה

אחרון חביב – אם אתם מתכננים לאכול את הארוחה מחוץ לבית, את הרוטב אפשר וכדאי לשמור בכלי תרמי שומר חום, ולהוסיף מעל הפסטה שלא עברה קירור אחרי בישול

 

 

עוד צילומים של הכנת המנה גם בסטורי שלנו באינסטגרם, ואל תשכחו לתייג אותנו אם הכנתם בבית ונהניתם מהמתכון. בתיאבון!

 

 

 

 

 

 

 

קטגוריות:
פינת התכל'ס