היום הוא יום הגלידה הבינלאומי בארה”ב, היום המרכזי בחגיגות חודש הגלידה שנקבעו על ידי לא אחר מאשר רונלד רייגן, הנשיא ה-40 של ארצות הברית.

זה נשמע מוזר, נכון – מה לנשיא ולקביעת מועד לחגיגות כאלה? אבל בואו נודה על האמת, כולנו היינו רוצים לחגוג יום כזה גם בארץ. לכבוד האירוע, אספנו כמה עובדות מפתיעות וכמה רעיונות שקשורים לגלידות לפעילות עם הקטנטנים. תיהנו!

 

עובדות מפתיעות על גלידה

“אין מה לעשות, היא לא אוהבת ירקות…” הוא משפט ששמענו יותר מפעם אחת. האם זה מצדיק את המהלך של האגן דאז ביפן? גלידת גזר-קלמנטינה, ועגבניה-דובדנים. רק פליייייז, אל תסחפו עם גלידת ברוקולי.

(מקור)

 

לחובבי הפחמימות האיטלקיות שבינינו, הייתם מנסים טעמים מוזרים נוספים כמו גלידת פיצה או מקרוני וגבינה? גלידת צד’ר אפוי עם שבבי פפרוני. לא קל.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sweetcream Dairy (@sweetcreamdairy)

אחד משלושת המאכלים שכמעט כל האסטרונאוטים מתגעגעים אליו כשהם במשימות החלל השלהם – הוא גלידה. אבל היי, יש כבר חטיף גלידת מארס!

 

הטעם הפופולרי בעולם הוא וניל, והתוספת הכי פופולרית היא שבבי שוקולד.

 

הגלידה היא מאכל היסטורי של ממש. הדיעות חלוקות לגבי ההמצאה של הגלידה עצמה – האם בסין, ב- 618 לפני הספירה, או ברומא העתיקה על ידי הקיסר נרון. בכל מקרה, הגלידה של אותן תקופות לא הייתה מה שאנחנו מכירים כיום אלא גרסת הסורבט של אותם זמנים – קרח עם מי ורדים, לימון ומי אוכמניות במקרה של רומא העתיקה. לא סתם קיבלו החבר’ה האלה עכשיו גביע!

 

הוספת חלק ושמנת כחלק מהכנת הגלידה התחילה רק בתקופה הויקטוריאנית (1837-1901).

 

 

איך לתת לבייבי שלכם גלידה – ולהשאר בחיים

כן, כותרת קצת דרמטית. אבל כל מי שנותן לילדים הקטנים שלו לאכול גלידה בחוץ, יודע שעם הלק הראשון – יתחיל מופע “התמנון האקרובטי”. שם שאנחנו אמנם המצאנו, אבל כזה שמשקף את האירוע – ביד אחת מפיות, בשניה מגבונים, בשלישית אוספים את השיער שבורח מהקוקו כי כל הגלידה מרוחה עליו, ברביעית התמודדות עם הגלידה שמתחילה לנזול על האצבעות והבגדים, בחמישית מנסים לנקות את מה שנפל על הרצפה, בשישית “אמאבא, מים!!” (ועוד שתי ידיים ספייר, שיהיה…). אם מדובר בארטיק או קרטיב עם מקל, אפשר למזער את הנזקים עם גביע לאפיית קאפקייקס – פשוט משחילים אותו מהצד התחתון של המקל, וכל הטפטופים נתפשים בתוכו. מומלץ להשתמש בגביע מנייר עבה או אלומיניום.

(מקור)

 

 

אם צלחתם את האירוע, קבלו שדרוג נוסף. כולנו מכירים את הקסטה, אותן שתי עוגיות שביניהן גלידת שוקו-וניל (אנחנו ב TEAM וניל בסוף, דרך אגב). אפשר לקחת את הקסטה, לדחוף במרכזה מקל ארטיק (האמת שהמקל האידיאלי הוא מקל למשטח גרון. בפעם הבאה שאתם הולכים לרופא, בקשו כמה הביתה) – וטה-דם! יש לכם קסטה על מקל! אפשר להכין כמובן גם קסטה ביתית, קטנה יותר, עם עוגיות שיש לכם בבית וריבוע גלידה בגודל מותאם.

(מקור)

 

 

עושים מסיבת גלידה לילדים? (מסיבה זה מושג יחסי. כל דבר שיעביר את השעה הקרובה בכיף). קבלו את הדרך הכי פשוטה לסדר להם את מבחר התוספות שיש לכם בבית – תבנית קאפקייקס! סוכריות קטנות, תותים, פתיתי שוקולד – הכל מסודר במקום אחד. (עוד רעיונות מעניינים לשימוש בתבניות קאפקייקס – פה)

(מקור)

 

 

דרך נוספת למנוע נזילות כשאוכלים גלידה בגביע אולי תפתיע אתכם. חתיכת מרשמלו קטנה דחוסה היטב בתחתית הגביע תמנע נזילות! נסו בבית (:

(מקור)

 

 

אם אתם מחפשים כלים מקסימים להגשת גלידה לקטנטנים, יש לנו כלי מלמין מאויירים חדשים באתר. כאלה שפשוט הופכים את האכילה לחווייה אמיתית, עם איור שמסתתר לו בתחתית הקערית (סיבה מצויינת לסיים את האוכל, בין אם זו גלידה או אפונה!)

קעריות מלמין לילדים

 

בתיאבון!!

 

 

 

 

 

 

 

קטגוריות:
המלצות , פינת התכל'ס