האמת צריכה להאמר. קאפקייקס זה החיים. עוגה אישית קטנה שטומנת בחובה עולם של טעמים והפתעות פוטנציאליות, וככל שהיא יותר מוגזמת – היא משמחת יותר. לא סתם הוקדש מקום של כבוד ב”סקס והעיר הגדולה” למאפיית מגנוליה בניו יורק, ערש הקאפקייקס, ושהפחמימה המורכבת (מורכבת מכל מיני דברים!) הזאת הפכה לאייקון פופ משמח.

אם נמשיך עם האמת, כמה מאיתנו קנו תבנית קאפקייקס הביתה ותכל’ס נתקעו איתה אחרי נסיון האפייה השני? האם זה מסוג המאכלים שתכל’ס הכי כיף לאכול בחוץ? לפחות לא מדובר פה ביציקה שתופסת חצי מהשיש או מהארון העליון, כדוגמת מכונת הפסטה הביתית, אופה הלחם והבלנדר האימתני שניקנה כי בדיוק היה מבצע מעולה וחבל לפספס…

אם אתם הורים לילדים קטנטנים עד קטנים, יש לנו כמה רעיונות מעולים עבורכם למה אפשר לעשות עם תבנית הקאפקייקס, רעיונות שיקנו לכם קצת זמן של שקט – או רצפה נקייה יותר (ואולי גם שניהם יחד, אבל בואו, חבל שתהיו גרידיים (: )

 

הכרות עם מאכלים (Baby Led Weaning)

גישת האכלה והצגת מאכלים מוצקים, המבוססת על תפיסה עצמאית של התינוק לפיה הוא זה השולט באוכל ומכאן גם במנגנון הרעב והשובע שלו – וזה ממש ממש על קצה המזלג, או יותר נכון על קצה כסא האוכל לתינוקות. בין השאר, השיטה הזו מקדמת התפתחות חושית ומוטורית – המרקמים השונים של סוגי המזון המוצגים לתינוק מאפשרים לו לפתח מיומנויות אכילה במקביל לתירגול תפיסה, הפעלת לחץ, הבאת המזון לפה ומגע המזון בחיך.

תבנית הקאפקייקס שלכם היא פתרון מצויין לסידור המאכלים השונים שאתם רוצים להציג לבייבי שלכם – בכל שקע סוג מזון אחר. האוכל נגיש, צבעוני ומזמין!

שיטת בייבי לד baby led weaning

 

התאמת חרוזים לצבע

משחק פשוט ומקסים לילדים גדולים יותר – מדביקים עם נייר דבק עיגולים בצבעים שונים לתחתית השקעים של הקאפקייקס, ונותנים לילדים למיין פונפונים, חרוזים, חיות פלסטיק קטנות או כל דבר שעולה על דעתכם. המיון יכול להתבצע עם מלקחי פלסטיק פשוטים וגדולים או ידנית. בכל מקרה, מובטחת הנאה!

באותו פורמט, אפשר לשים בתחתית השקעים עיגול עם מספר עליו ולשים בכל שקע מספר חרוזים או אבנים המתאים למספר המצויין.

 

עידן הקרח

משחק שכיף לשחק במיוחד בימי החמסין. שמים חיות פלסטיק קטנות בתוך שקעי התבנית, ומכסים אותן במים עד למילוי השקע. אפשר להוסיף מספר טיפות של צבע מאכל לגיוון – ומכניסים את התבנית למקפיא למשך לילה.

מוציאים את הגושים המוקפאים, ונותנים לילדים כפות וכפיות מתכת לפירוק הקרח. אפשר לחכות קצת ולראות גם איך הקרח נמס, ואפשר גם לשים את הגושים המוקפאים על משטח של נייר כסף ולתת להם דחיפות קטנות כדי לראות איך הם גולשים להם בכיף מצד לצד.

 

החוקרים הצעירים

פעילות מקסימה לטיול משפחתי או לאחר צהריים בשכונה. מכינים ציורים קטנים של מה שאנחנו רוצים לגלות בדרך – אפשר כמובן להדפיס – פרחים, עלים, אבנים, חצץ, ענפים, נוצה… כל מה שעולה על דעתכם. מחפשים את הפריטים שמתאימים לציורים במסלול שלכם, ויש לכם משחק כיפי ונחמד עם היכרות הטבע בחוץ.

[תמונה: מפה]

 

 

יש לכם רעיון משלכם לשימוש בתבנית הקאפקייקס? ניסיתם את אחת הפעילויות בבית? שתפו את התמונות בעמוד הפייסבוק שלנו, נשמח לראות!

 

 

 

 

 

 

קטגוריות:
חינוך מונטסורי