פרק 3 מ 3

בוחרים משטח פעילות? יועצת התפתחות תינוקות מזהירה מפני המשטחים שכדאי להימנע מהם

גורואית האמהות בכלל לא מרשה לנו לקרוא לה גורו, והיא גם עושה סדר בשלל משטחי הפעילות שקיימים כיום בשוק (ומגלה מה הפייבוריט שלה!)


האמרה המפורסמת אומרת ש”צריך שבט כדי לגדל ילד”, ולגמרי אפשר להבין מה עומד מאחוריה – לא תמיד פשוט לדעת איך לגדל תינוקות ולעשות עבורם את הבחירות הנכונות, ולעשות את זה לבד זה קשה. מאוד. בדיוק כאן נכנסות לתמונה מאמנות, מומחיות ויועצות שעוזרות להורים בשלבים הראשונים (וגם אחריהם).

אחת מהבולטות בתחום בשנים האחרונות היא הודיה טיבר, מאמנת הורים וילדים לכלים התפתחותיים נכונים בעידן החדש. הודיה בת 38, מתגוררת עם משפחתה בת 3 הילדים בכפר שמריהו.

אז כן, היא אמנם מאמנת, אבל אם תשאלו אמהות רבות, הן יגידו לכם שהיא המנטורית שלהן לכל מה שנוגע לגידול הילדים.

 

לפני הכל, ספרי – איך זה להיות גורו של אמהות?

“גורו? אני קודם כל אמא ושם זה עובר אצלי – זאת אומרת שכל כלי שאי פעם רכשתי הוא קודם כל עבור הילדים שלי ואחרי זה עבור המטופלים שלי ורק אחרי שראיתי שהוא עושה טוב והוא מקל על החיים הרשיתי לעצמי לשתף אותו ומה שלא עובד עם הילדים שלי אני יכולה להגיד שאני מכירה את הכלי הזה והוא פחות עובד על הילדים שלי וניסיתי גם על החברים וזה לא עבד.

 

תראי, אנחנו בעידן שהמידע נמצא בכל מקום ואני ממש מזמינה כל אמא לקחת את המידע וההמלצות ממני, להעביר את זה ולעבד את זה לתוך הראש ולתוך הרגש ורק אחרי זה לקחת איזושהי החלטה אם זה נכון לי ונכון לילד שלי”.

 

שמתי לב שקשה לך שקראתי לך גורו

“כן. אני לא רוצה להיות גורו. כי גורו אנשים עושים מה שהוא אומר בלי להעביר במסננת אלא ‘כי הוא אמר’ ומומחית? אני לא מומחית? אני מאמנת אמהות והורים ומי שחושב שהוא מומחה במשהו לא תמיד מספק את הסחורה; אני תמיד אומרת להורים שאני עובדת איתם – תנסו את זה, אל תאמינו לי אלא תנסו ומעצם הניסיון אני חושבת שאנחנו לומדים הרבה על הילדים שלנו, על עצמנו, אנחנו לומדים איפה זה פוגש אותנו וכשאתה מבין לא ללכת אחרי מישהו כמו עיוור אלא ללכת אחרי ההבנה שלנו לדעת מה טוב זו הדרך הנכונה לצרוך מידע”.

 

משטחי פעילות – איך לעשות את הבחירה הנכונה?

בעוד שקיימות שלל המלצות לבחירת משטחי פעילות, רצינו לנצל את המפגש עם הודיה דווקא כדי להבין ממה להיזהר כשבוחרים משטח פעילות, והיא שמחה לפרט ממה בדיוק חשוב להימנע: “ממשטחים רכים מידי”

מלבד בחירה במשטח שיהיה “לא רך מידי”, יש עוד דברים שחשוב לדעת?

“בעיקרון משטח פעילות אנחנו קונים רק 1. אם הייתי אומרת שבחודש הראשון משטח יותר רך ואחר כך בחודש השני אפשר להוריד את רמת הרכות ולהניח על משטח יותר קשיח אבל האמת שלא קונים 2 משטחים אבל מה שאפשר לעשות הוא לקנות משטח 1 רב שלבי שהולך איתי לכל אורך הדרך. רב שלבי מתחיל מהשלב של אחרי הלידה שאפשר להניח ולהוסיף שמיכה רכה או אוניברסיטה בצבעים רגועים שמונחת על המשטח עצמו. עד גיל חודשיים אפשר להשאיר את התינוק על המשטח הרך. בתהליך ההיפוכים והזחילה כבר נרצה משטחים יותר קשיחים שהם לא מחליקים מאוד ואז אני יודעת שלמשטחים של וויז בייבי יש טקסטורה שמאפשרת תנועתיות.

 

על הרצפה נראה שהתינוק פחות מצליח לנוע כי היא מאוד חלקה והחספוס של משטח הפעילות מבית Wise Baby מאוד מקל. בסופו של דבר גם בהמשך אני יכולה להניח את המשטח וכשיש 3 ילדים שמים לב איך כולם מתאספים לאותו מקום, אפילו הכלבה מגיעה לזה והילדים הגדולים משחקים על זה. אם נדבר על צרכנות נבונה בהורות, אני חושבת שצריך לחפש דברים שיכולים לשרת אותנו לאורך זמן ושהם רב שלביים”.

עד כאן לפרק זה מאת הודיה טיבר, אם פספת את הפרקים הראשונים מומלץ להשלים(פרק 1, פרק 2), שמרו על קשר!

הודיה יצרה במיוחד עבורך קוד קופון שמעניק 20% הנחה על ההרצאות אצלה באתר.

קוד קופון: wisebaby20.

האתר של הודיה:  https://hodayataiber.com/video-lectures/.

הקוד תקף עד ה1.3.22.

לינק למונחון של ווייז בייבי

 

קטגוריות:
זמן איכות ללא מסכים , פינת התכל'ס