ביחד על משטח הפעילות

אל משטח הפעילות של וויז בייבי הגעתי אחרי הלידה הראשונה שלי. חברה שאני סומכת עליה המליצה לי, מיד רכשתי אחד והנחתי אותו במרכז הסלון. לא ידעתי אז שעל המשטח הזה לא רק התינוקת שלי תנוע ותתפתח, אלא גם אני.

עד ההריון הראשון שלי עבדתי כרקדנית ויוצרת בארץ ובחו”ל ולימדתי יוגה. הייתי רגילה לשגרה בה כל יום אני מקדישה מינימום שעתיים לאימון גופני. רק שאז הגיעה תינוקת מתוקה ושינתה את כל השגרה שלי.

התמסרתי אליה באהבה (ביום ובלילה) ולא הצלחתי למצוא זמן לעצמי או לאימון שאליו הייתי רגילה. פה ושם הצלחתי לצאת לשיעור יוגה אבל היה לי חסר התרגול היומיומי.

חיפשתי איך לשלב את התנועה בשגרה החדשה כאמא טריה וככה גיליתי שאני יכולה לעשות כמה תרגילים לצד התינוקת בזמן העירות שלה. התרגול המשותף איפשר לנו זמן אינטימי של חיבור וקרבה. היא נחשפה אל התנועה שלי, למדה מתוך התבוננות וחיקוי ואני מצאתי דרך לזוז, להתחזק ולהרגיש יותר טוב.

 המשטח של וויז בייבי רך, מונע החלקה וקצת יותר גדול ממזרן יוגה. בקיצור, מושלם בשביל אימון משותף לצד הבייבי.

מאז התמקצעתי בתחום היוגה להריון ואחרי לידה ואני ממשיכה לתרגל גם עם רפאל, הילד השני שלי 🙂

הנה כמה רעיונות לתרגילים שאפשר לעשות לצד הבייבי על משטח הפעילות

על הבטן

כולנו כבר יודעות עד כמה חשוב זמן בטן לתינוקות. מגיל 0 חשוב לתת להם בהדרגה לשהות יותר ויותר על הבטן כדי להתאמן בהרמת הראש וחיזוק חגורת הכתפיים. זהו מקור חשוב להמשך ההתפתחות המוטורית.

אני מציעה לך להצטרף לזמן הבטן של התינוק, גם לך חשוב לחזק את חגורת הכתפיים ולפתוח את בית החזה כדי לאזן שעות של הנקה/האכלה, ישיבה שפופה והחזקת התינוק על הידיים.

 

על שש

עמידת שש היא דרך מצוינת לחזק את רצפת האגן ושרירי הבטן (גם במקרה של היפרדות ביטנית).

ישנן שלל וריאציות לתרגילי חיזוק מצוינים אבל מספיק לעמוד בעמידת שש ולאסוף את שרירי הליבה בנשיפה כדי להתחזק. את יכולה להשכיב את התינוק על גבו ולעמוד מעליו, כך הוא יקבל את צעצוע ההתפתחות הכי טוב שלו, את! הוא יוכל להסתכל על הבעות פנייך ולהושיט את ידיו לכיוון פנייך.

על הגב

תינוקות בחודשים הראשונים מבלים בעיקר בשכיבה על הגב, מתבוננים על הסביבה. משטח הפעילות מזמין אותך לשכב לצד התינוק שלך. אפשר לנצל את ההזדמנות למגוון תרגילים, למשל אפשר לכפוף ברכיים אל כיוון בית החזה (כמו בתמונה) ולהניח את התינוק על השוקיים.

התנוחה טובה להורדת עומס מהגב התחתון, בריאה לאיבריים הפנימיים, להחזרת הרחם למקומה ומצויינת להנעת מערכת העיכול!

בנוסף התינוק מקבל זמן בטן משודרג שמאפשר לו לזקוף את הראש יותר בקלות וגם להנות מהנוף האהוב עליו-את :).

 

אם את רוצה להתחיל לתרגל בבית עם סדרת שיעורים אונליין, מוזמנת להיכנס לאתר שלי ולקבל שיעורי ניסיון בחינם. כל השיעורים מותאמים לשלבים הראשונים של אחרי הלידה וניתן לעשות אותם על משטחי הפעילות של וויז בייבי. חלק מהשיעורים משותפים עם התינוקות.

מוזמנת גם לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם.

נגה גולן,

מורה מוסמכת ליוגה ותנועה להריון ואחרי לידה.

אמא של נינה ורפאל.

 

קטגוריות:
המלצות , פינת התכל'ס